الاثنين، 13 سبتمبر، 2010

واجب تدوينى منMR.PRESEDENT

انا عندى واجب من:
MR.PRESEDENT صاحب مدونة انا الريس



وعاوز اشكره كثيرا على الدعوه

ما هي كتب الطفولة التي بقيت عالقة في ذاكرتك؟

 ليه الاسئله المحرجه ديه
بصراحه وبكل وضوح
لا اتذكر اننى كنت بقراء حاجه وانا صغير حتى الكتب المدرسيه ماكنتش بقراها لانى ماكنتش بحب لا المدرسه ولا المدرسين ولا المواد اللى بندرسها بس ممكن اقول اننى قراءات قصص جحا اللى كان اغلبها رسومات والقصص اللى زيها على بابا مثلا

مَنْ أهم الكتاب الذين قرأتَ لهم ؟
د/ مصطفى محمود- انيس منصور- يحيى حقى -د/ ابراهيم الفقى -شكسبير- يوسف معاطى -عمر طاهر -نجيب محفوظ- اسامه غريب

من هم الكتاب الذين قررت ألا تقرأ لهم مجددا؟
 الى الان لا يوجد او لم اتذكر احد

في صحراء قاحلة ، أي الكتب تحمل معك؟
 أكيد القرآن الكريم وممكن كمان اخذ معى اى كتاب مسلى او ورقه وقلم اقعد اشخبط فيهم

ما هو الكاتب الذي لم تقرأ له أبدا ، وتتمنى قراءة كتبه ؟
 هما أكتر من واحد ( العقاد – جمال حمدان – عبد الوهاب الميسرى – يوسف السباعى – السعدنى- طه حسين - واخرون القائمه لاتنتهى )

ما هي قائمة كتبك المفضلة ؟
 كتاب مصر ليست امى ديه مرات ابويا لاسامه غريب – رحلتى من الشك لليقين د/مصطفى محمود - كابتن مصر لعمر طاهر - الملك لير وتاجر البندقيه لشكسبير
ما هي الكتب التي تقرؤها الآن ؟
 كتاب حوار بين طفل ساذج وقط مثقف لاحمد بهجت

اللي بعت الدعوه ؟
الدعوة جت لي منMR.PRESEDENT صاحب  مدونه انا الريس  

أرسل الدعوة لمدون واحد علي الأقل من أجل مشاركتنا باطلاعهم في القراءة ؟
 ارسلها
لمدونه طوبه فضه وطوبه دهب
الاستاذه موجه صاحبت  مدونه بين السماء والارض

الاستاذه شهرزاد صاحبت  مدونه سر الحياه
والاستاذه  رحاب صالح  صاحبت مدونه حياتى لكن مش حره فيها 
 ول جنون عبقرى  صاحب مدونه مملكة العـبقرية المجنونة
ولكل المدونين  ايضا



هناك 17 تعليقًا:

الــحــــنـــــــــــــــــــين يقول...

انا ليا الشرف انى اكون اول تعليق واقولك بكل بساطه محصلة التعليم فى مصر صفر والله العظيم صر كل حاجه فى بلدنا خراب فاكر ميكى والبحار الغبى وعم دهب وبطوط فاكر الاغانى لابى فرج الاصفهانى هو احنا كنا بندخل مكتبة المدرسه اصلا اخويا فى الله وحد الله وقل يارب

mrmr يقول...

يعطيك العافيه

جدع ياض

هههههههه انا بهزر اوعى تزعل

Noha Saleh يقول...

اختيارات جميلة
على فكرة فى عنوان كام كتاب من اللى كتبتهم انا هشتريهم ان شاء الله علشان اقراهم

Noha Saleh يقول...

اختيارات جميلة
على فكرة فى عنوان كام كتاب من اللى كتبتهم انا هشتريهم ان شاء الله علشان اقراهم

شهرزاد يقول...

حياتي والله بشكرك على اختيارك لي
واعجبتني اجاباتك لما تحمل من صدق وتنوع
وااسف ان اخبرك باني حليت الواجب في رمضان بعث لي العزيز ابو فارس
ولو عايزاني احل من جديد على راسي
هو انا عندي اغلى منك
دمت في رعاية الله 

عمرو يسرى يقول...

الحنين
نورتنى

عمرو يسرى يقول...

مرمر
مش ممكن ازعل منك ابدا
نورتينى

عمرو يسرى يقول...

noha saleh
نورتينى

عمرو يسرى يقول...

شهرذاد
اسف انى ماشفتوش قبل كده رايح اشوفه على طول
نورتينى

MR.PRESIDENT يقول...

ازيك يا عمنا
انا اسف علي التاخير في الرد

ايه الكتاب الفطاحل دول يا مولانا
سلمت الأنامل علي الكتب والكتاب

اكثر جمله عجبتني انك هتاخد ورقة تشخبط بجد .. عجبتني جدا في الجملة دي لانك فيها تبدع مثل ما الاخرين ما يبدعوا

تحياتي الرئاسية

re7ab.sale7 يقول...

صباح الورد الاول
حلو اووي الواجب ده وانك ف الوقت ده تعطيه لي ده واجب حلو بس صعب شوية اني ارد عليه دلوقت لاني لسة قايمة من عملية جراحية ...
هحتاج شوية وقت لاني هكتب كتير لاني زي ما بيقولوا كدة دودة كتب ومجنونة كتب ولو معايا ملاييين الجنيهات اخلصها في ثانية واشتري بيهم كتب

أتنين حبيبين يقول...

واجب جامد

انا زيك كمان مش فاكره اى حاجه نوهائى يا عمونا ههههههههههههههههه

صباحك سكر مسكرمع وحشتنى وفينك مش عندى اتعودت وجودك يا غالى

مودتى
توتا

sendbad يقول...

تحياتي ياصديقي انا بحترم اسلوبك بجد

عمرو يسرى يقول...

MR.PRESEDENT
الله يخليك
شكرا على كلامك الحميل الذى يجعلنى عاجزا على الرد عليه
نورتنى

عمرو يسرى يقول...

رحاب صالح

الف سلامه عليكى
وحمد الله على السلامه
خدى وقتك على اقل من مهملك
انا مستنى
نورتينى

عمرو يسرى يقول...

أتنين حبيبين

اسف انى اتخرت عليكى معلش كنت مشغول الفتره اللى فاتت بس بعد كده هتلاقينى لاجى
نورتينى

عمرو يسرى يقول...

sendbad
شكرا على كلامك الجميل
نورتنى

Follow by Email

Tetris