الثلاثاء، 20 أبريل، 2010

من اشتغاله الكمسرى الى اشتغاله الهيئة و الوزارة كلها

كنت راكب احد الاتوبيسات وبعد لما اصبح لا يوجد مكان للتنفس ولا للخروج منه حيث ان الناس واقفه على السلالم ومن الناس لم يتمكن من الوقوف على السلالم ولكن تمكن من الامساك باحد الاشخاص الواقفين على السلالم ولا اعرف كيف تعلم الماسك والممسوك هذه المهارات وفجاه اسمع الكمسرى يقول يا جماعه ادخلوا فى مكان لسه جوه فاندهشت وقلت ممكن يكون شاف كتف واحد فاضى مثلا او كان فى واحد قصير القامه فشاف فراغ فى احدى الاماكن احتمال ولا اعرف على اي اساس بيقول ان فى لسه مكان فاضى بس افتكرت وانا بضحك على اشتغاله الكمسرى احد التصريحات التى تقول ان الهيئة المسئولة بتخسر وقلت ازاى يمكن الله اعلم و توقعت كالعاده ان يتم تحليل الموقف من الذين يشتغلوننا ويشتغلون انفسهم شوف التذكرة اللي بتدفعها كام ويجعلونني اشعر انى راكب تاكسي بثمن التذكرة وليس راكب اتوبيس ماركه ركب اربعه على كتفك و استحمل والاتوبيسات عايزه اصلاحات اصلا حاجه تفرس طب فلوس التذاكر بتروح فين مرتبات الموظفين اللي فى الهيئة لابردوه هيتبقى مبالغ كتير اصلاحات فى الاتوبيسات مابنشوفش حاجه اللي شايفينه اتوبيسات عايزه تتصلح حد ممكن يقولى الزحمة الى كنت فيها مش فى كل الخطوط ديه خطوط وخطوط لا بردوه الخطوط المزدحمة اللي انا بركبها تخطى خطوط العالم كله ونرجع نقول الهيئة بتخسر ازاى حد يفهمني بس يكون بيركب اتوبيسات ماركه ركب اربعه على كتفك واستحمل نفسي افهم اللي فاهم يفهمني


ادخلوا لسه فى مكان جوه
فى كتف واحد فاضى جوه
والهيئة بتخسر ازاى يا عالم حد يفهمني
نفسي اللي فاهم يفهمني

ليست هناك تعليقات:

Follow by Email

Tetris