الخميس، 25 مارس، 2010

لا اريد ان اصدق اكيد ديه اشتغاله

كنا نتناقش انا وكريم احد اصحابي عن محاضره الدكتور جلال الذى وصفت محاضرته بانها للكبار فقط بما فيها من كلام خادش للحياء وايحاءات جنسيه واندهشت من صاحبي عندما قال لي ان محاضره الدكتور جلال محاضره محترمه وان الدكتور مثال للاخلاق الحميدة والادب واعتقد انه يمزح معى فضحكت واستغرب صاحبي من ضحكي وعاد يوكد لي ان الدكتور جلال فى غايه الاحترام والادب فحاولت ان افهم منه وجهه نظره فقال لي انه حضر محاضره فى كليه الحقوق فى احدى الجامعات الاخرى العريقة وكانت اقذر من كده فقلت له مندهشا هو فى اكتر من كده فقال لي محاضره الدكتور جلال قد تكون بها الفاظ خارجه وبعض الايحاءات الجنسية ولكن المحاضرة التي حضرتها الدكتور يشتم الطلاب شتائم جنسيه صريحه وبالنسبه للايحاءات الجنسية فكانت فى المحاضرة اشارات و يعطيك احساس بان الدكتور مسطول يكلم مساطيل وقلت لنفسى كيف اصبح هذا الكائن دكتور جامعي ام جامعاتنا تجمع اي كائن وتجعله دكتور وهل سنكون خريجين بكالوريوس سفاله او ليسانس طوله لسان لا اعرف ماذا اقول








بقى هي ديه الجامعة
نزلت من عيني دمعه
زعلانين اللي احنا خرجنا من التصنيف
شوف حال الجامعة وقول يا لطيف
نفسي يكون الكلام ده اشتغاله
لا اريد ان اصدق اكيد ديه اشتغاله

ليست هناك تعليقات:

Follow by Email

Tetris